Enquête


 

Fragment van de maker

Wat ik heel goed vind aan de webwinkel is dat onze producten

door veel mensen gezien en gekocht kunnen worden.

 

Fragment van de locatiemanager

Het opzetten van de webwinkel verbindt locaties.

Leuk werk voor cliënten en mooie producten!

 

Fragment van de klant

Goede variatie van veel verschillende producten.

Mooi uiterlijk, breed bereik en blij dat de cliënten er zo een grote rol in spelen.

Als iemand een leuk cadeautje zoekt, dan is de webwinkel van Gemiva-SVG Groep aan aanrader!

 

1 De reacties

Er zijn in totaal 55 reacties ontvangen:

40 klanten

7 makers

8 locatiemanagers

 

 

2 Uitslagen enquêtes

 

2.1 Locatiemanagers (8)

Fragment

Op de eerste plaats moet het een meerwaarde zijn voor de cliënten.

Daarnaast spelen ook de kosten en baten een rol.

Dat zal in evenwicht moeten zijn.

 

Het opzetten van de webwinkel verbindt locaties.

Leuk werk voor cliënten en mooie producten!

 


Stelling

Ja

Soms

Nee

 

Anders

1 Ik heb positieve ervaringen met de webwinkel.

 

8

 

 

 

2 Ik ben het ermee eens dat de Gemiva-webwinkel een van onze activiteiten is en ook zo blijft functioneren.

8

 

 

 

3 Ik vind het redelijk dat de onkosten van de webwinkel procentueel verdeeld worden onder de deelnemende locaties.

4

 

 

4

4 Het voortbestaan van de webwinkel moet zonder meer gegarandeerd worden.

6

 

1

1

5 Onze cliënten vinden het fijn om producten voor de webwinkel te maken.

 

7

1

 

 

6 Onze locatie ervaart werkdruk om deel te nemen aan de webwinkel.

 

 

4

4

 

7 Gemiva-SVG Groep moet ervoor zorgen dat meedoen aan de Gemiva-webwinkel mogelijk is voor elke werklocatie.

 

6

 

 

2

8 We zien de meerwaarde voor onze cliënten om mee te doen met de webwinkel.

 

8

 

 

 

 


 

2.2 Makers (7)

Fragment

Wat ik heel goed vind aan de webwinkel, is dat we op deze manier kunnen laten zien wat we maken.

Wat ik niet zo goed vind aan de webwinkel, is dat er veel cliënten zijn die geen computer hebben.

 

 

 

Nr

Stelling

Ja

Soms

Nee

?

1

Ik ben blij met de webwinkel.

7

 

 

 

2

Ik vind het leuk om voor de webwinkel te werken.

 

6

 

 

1

3

Ik vind het leuk om mijn werk te zien in de webwinkel.

7

 

 

 

4

Ik merk dat het anders is om voor de webwinkel te werken.

3

 

2

2

5

Ik ben tevreden over de begeleiding bij het werk.

 

7

 

 

 

6

Ik vind mijn werk fijn.

7

 

 

 

7

Ik vind het belangrijk dat ons werk op de webwinkel te zien is.

7

 

 

 

8

Ik vind het leuk nog meer cliënten en locaties gaan meedoen.

7

 

 

 

9

Ik heb zelf al iets besteld in de webwinkel

(zonder of met hulp) en dat ging heel makkelijk.

 

 

7

 

 


 

2.3 Klanten (40)

Fragment

Blijf reclame maken, we helpen graag mee waar mogelijk.

Als iemand een leuk cadeautje zoekt, dan is de webwinkel van Gemiva-SVG Groep aan aanrader!

Fijne webwinkel, maar in de winkel is het ook leuk om te struinen en ideeën op te doen.

Leuk om af en toe de reacties en aantal bestelde producten te horen van de website.

Dan zijn wij extra trots.

 

Nr

Stelling

 

Ja

Soms

Nee

?

1

Ik vind de webwinkel een aanwinst voor de

Gemiva-SVG Groep!

39

 

 

1

2

Ik heb naar tevredenheid een of meer producten besteld en ontvangen.

22

 

 

18 *

3

Ik vind dat er een groot aanbod is, met veel verschillende producten.

35

3

1

 

4

Ik vind dat er regelmatig nieuwe producten worden aangeboden.

22

6

 

12

5

Ik vind het er professioneel uitzien.

 

39

1

 

 

6

Ik vind de informatie over de producten en de makers echt een meerwaarde.

37

2

 

1

7

Ik vind het zinvol voor cliënten, dat zij meer zichtbaar zijn voor een groter publiek.

40

 

 

 

8

Ik zie ernaar uit dat nog meer cliënten en locaties gaan deelnemen.

40

 

 

 

9

Ik vind de webwinkel gebruiksvriendelijk.

 

35

2

1

2

 

*18 klanten gaven aan nog geen bestelling te hebben gedaan:

100% van de respondenten zijn tevreden over hun bestelling.

3 Open vragen en toelichting op de enquêtes

 

3.1 Locatiemanagers

Ik wil het volgende nog kwijt (toelichting op voorgaande vragen, suggesties, tips en vragen)

Erg leuk om dit samen met de dagbestedingslocaties te kunnen doen.

Zeker in de coronatijd een welkome aanvulling.

Onkosten webwinkel op Gemiva-SVG algemeen;

het is toch een visitekaartje voor de hele organisatie.

Geweldig gedaan!

Het opzetten van de webwinkel verbindt locaties.

Leuk werk voor cliënten en mooie producten!

Mooi initiatief!

Op veel vragen kun je geen ja of nee zeggen. Is afhankelijk hoe het gaat.

Op de eerste plaats moet het een meerwaarde zijn voor de cliënten.

Daarnaast spelen ook de kosten en baten een rol.

Dat zal in evenwicht moeten zijn.

Het is een heel mooi initiatief maar we zullen moeten blijven monitoren

wat en op welke manier het haalbaar is en kostendekkend blijft.

Het kan niet zo zijn dat er heel veel uren van begeleiding in de organisatie gaat zitten.

Mijn locaties leveren geen producten, dus ik kan er niet veel over zeggen.

Wat betreft de kosten, dat hangt ervan af hoe hoog die zijn.

Als er maar een producten geleverd wordt door een locatie,

is het niet reëel om hoge kosten (bij) te dragen. Het moet in verhouding zijn.

Om op de vraag terug te komen om de onkosten procentueel onder de locatie te verdelen.

Als de winstmarge hierin ook onder de deelnemende locatie wordt meegenomen,

is het prima om de onkosten ook de verdelen.

Ik denk dat locaties ook zelf een verantwoordelijkheid hebben om mee te doen aan de webwinkel.

Motivatie, inspiratie, meedenken vanuit de organisatie is wel heel fijn,

zodat locaties geprikkeld blijven.

Het zou fijn zijn als er afspraken gemaakt worden over de communicatie rondom de verkoop.

De locatie en cliënten willen graag weten of er al wat verkocht is.

Krijgen we dit automatisch te horen of moeten we dit zelf actief navragen.

Verder is het fijn dat er eisen aan gesteld worden.

Echter, wordt er soms wel druk gezet op de vragen vanuit de webwinkel naar locatie

en blijft het vervolgens weer lang liggen bij de webwinkel.

Mogelijk een communicatie dingetje.

 


 

3.2 Makers

Wat ik heel goed vind aan de webwinkel, is:

Veel spullen staan erin.

Fijn dat onze foto's en interviews bij de kaarsen staan.

Veel keuze uit leuke cadeautjes.

Dat onze producten door veel mensen gezien/gekocht kunnen worden.

We kunnen onze producten verkopen in het hele land.

Dat we op deze manier kunnen laten zien wat we maken.

Mooie afbeeldingen, overzichtelijk.

Dat de cliënten een eigen werkstuk kunnen laten zien, wat hij of zij gemaakt heeft.

 

Wat ik niet zo goed vind aan de webwinkel, is:

Weet ik niet. (4 keer)

Er zijn veel cliënten die geen computer hebben.

Ik heb nog niet gekeken.

Nog geen ervaring mee, om te laten zien.

 

Wat ik verder nog vertellen wil, is:

Niets, beetje moeilijk.

We zijn erg trots op de producten die wij maken voor de webwinkel.

Zeggen het ook tegen familie en vrienden.

We vinden het leuk om dingen te maken voor de webwinkel.

Wij zijn trots op de producten die wij maken.

Ga zo door!

Gewoon super goed.

 


 

3.3 Klanten

Wat ik heel goed vind aan de webwinkel, is:

Het is overzichtelijk opgezet.

De Foto's die ik heb Gemaakt

de verhalen en de kwaliteit van de producten.

Handig om via internet iets te kunnen bestellen

Het zijn allemaal heel leuke artikelen met een heel eigen signatuur.

Fris en vrolijk met mooie kleuren.

Ik hoop van harte dat de schilderijen van schilderen op zijde, die jaren geleden werden gemaakt, ook in de webshop komen. En de leuke kerstspulletjes.

Totaalbeeld en een zeer zinnige dagbesteding voor cliënten.

Goede variatie van veel verschillende producten.

De webwinkel is zeer gebruiksvriendelijk, duidelijk en ‘menselijk’.

De levering van de bestelde producten was zeer vlot en goed ingepakt.

Lekker rustig shoppen.

Het ziet er allemaal heel fijn en gezellig uit.

Mooie foto's bij producten.

Duidelijke berichtgeving over bestelling.

Leuke cadeautjes voor een aanvaardbaar bedrag.

Mooie unieke producten.

Overzichtelijk.

Hoe het ingepakt is.

Toegankelijk en overzichtelijk, vrolijke omgeving.

Veel producten, verhalen van cliënten, verwijzing naar de locaties, de winkel van ons allemaal.

De achterliggende gedachte van deze webwinkel.

De snelle levering.

Het is te hopen dat het goed, vlot zal gaan lopen.

De uitstraling, het aanbod van producten, een centraal punt voor de afzet van onze producten.

De site ziet er heel professioneel uit.

Verzorgd met kaart wie het ingepakt heeft en hartje erbij.

Mooi uiterlijk, breed bereik en blij dat de cliënten er zo een grote rol in spelen.

Overzichtelijk.

Breed assortiment in de webwinkel.

Ziet er vrolijk uit.

Het stukje over de makers en de foto's van hoe de kaars gemaakt wordt.

De goede service - openstaan voor vragen

Prachtig verzorgd bij het verzenden:

het binnenkomen van de doos op zich voelt voor mij al als een cadeautje!

Alles is overzichtelijk en makkelijk te vinden.

De lay-out, heldere foto's, professioneel!

De verschillende categorieën van producten, dat zoekt makkelijk.

Prijzen zijn duidelijk aanwezig.

Overzichtelijk.

De foto's en het verhaal erachter.

Er is heel veel te koop

Leuk als ik producten van onze locatie zie.

Leuke producten.

Dat iedereen nu kan kopen bij Gemivaria.

Dat het duidelijk is en vriendelijk in gebruik.

Alles.

 

Wat ik zou verbeteren aan de webwinkel, is:

Niks (24 keer).

Het aanbod: ik zie regelmatig op intranet dingen voorbijkomen die helaas niet via de webwinkel te krijgen zijn.

Meer reclame maken ook buiten de organisatie.

Ik heb kaarsen gekocht in verschillende kleuren en die moest ik één voor één aanklikken in het hoofdmenu; het zou makkelijker zijn als je de kleuren aan kan klikken als je al bezig bent met de kaarsen bekijken (en dus niet telkens terug hoeft naar de algemene lijst, maar in het overzicht van de kaarsen verschillende kleuren kan bestellen).

Nog meer bekendheid.

Meer seizoensgebonden producten. Ik mis bijvoorbeeld nu een aanbod zomerkaarsen/ buitenkaarsen/tuinfakkels. Ook in de herfst en winter zou ik meer seizoensproducten aanbieden,

al is dat lastiger omdat de afzet vooraf niet in te schatten is. (Kerstproducten)

Richt je meer op thema's scholen gaan bijna dicht dus leuke juffen en meester presentjes,

net als Vaderdag en Moederdag. Ik denk dat je daar nog meer mee kunt.

Ik vind de homepagina een beetje rommelig worden, bv. ook door de manier waarop de oproep om de enquête in te vullen getoond wordt. Misschien is daar wel een mooiere oplossing voor (kleine pop-up), al weet ik natuurlijk niet of dat in de software van de webwinkel zit en ik weet dat je soms ook gewoon moet roeien met de riemen die je hebt.

Meer variëteit in het aanbod van de producten.

Het is jammer dat je geen specifieke producten kunt delen op bv je eigen social media.

Wanneer we nu een linkje delen, is dit een link van heel de webwinkel.

Het zou leuker zijn dat je naast de reclame die wel maken voor de hele webwinkel,

ook reclame kan maken voor je eigen producten of leuke producten specifiek.

Daarnaast kunnen we klanten op deze manier makkelijker verwijzen naar een product wat ze zoeken.

De eis die jullie stellen, wat betreft het op voorraad hebben van in totaal 20 producten,

zorgt ervoor dat wij een hoop leuke producten niet in de webwinkel kunnen aanbieden.

Bv nu met Vaderdag, Moederdag en afscheid juf/ meester.

Het zou een idee zijn dat wij deze producten wel kunnen aanbieden, maar hierbij kunnen vermelden wat de voorraad is of dat deze producten bij ons besteld kunnen worden.

Het is nu lastig sommige producten te vinden. Ik vind de categorieën niet erg duidelijk.

Track and trace bij de verzending.

De mogelijkheid met een overschrijving geld over te maken. Ik doe niet aan digitaal bankieren.

De vorige keer heeft een medewerker van de webwinkel iets voor me geregeld.

Als dat mogelijk zou zijn, zou ik met grote regelmaat afnemer zijn.

Meer diversiteit in producten die aangeboden worden.

In Hoera Zeepje, staat een typefout nl. Dodrecht i.p.v. Dordrecht.

Mooie foto's maar hier zijn jullie al mee bezig.

 


 

Wat ik verder nog kwijt wil, is:

Ga zo door (10 keer).

Niks (3 keer).

De webshop is een aanwinst voor de organisatie.

Prachtige kaarsen!

Heel veel succes!

Heel veel reclame maken, ook buiten Gemiva.

Doorgaan tot juli, als er een outlet in de winkel is.

Erg leuk.

Super leuk, de webwinkel.

Ook de promotie via de socials vind ik leuk. Echt een meerwaarde voor Gemiva!

Ik blijf er gebruik van maken.

Super initiatief en goed opgezet, langzaamaan wordt het steeds groter!

Blijf reclame maken, we helpen graag mee waar mogelijk.

Als iemand een leuk cadeautje zoekt, dan is de webwinkel van Gemiva-SVG Groep aan aanrader!

Leuk dat dit er is!

Fijne webwinkel, maar in de winkel is ook leuk om door te struinen en ideeën op te doen.

Leuk om af en toe de reacties en aantal bestelde producten te horen van de website.

Dan zijn wij extra trots.

Heel veel succes en werkplezier met elkaar!

Succes met de webwinkel.